random fakta som jag vill klämma in i det här inlägget

Det finns så många saker som nu är vardag för mig, men så typisk amerikanskt, som jag vill dela med mig av! Jag tar det nu mera för givet, men det är ju inte säkert att ni vet det här! :)

- Jag åker en gul skolbuss hem från skolan varje dag. Är inte lika kul som det låter, mest freshman, och vi vet alla vad som händer när man sätter 20 tretton-åringar i samma rum, huvudvärk!


- Varje morgon står vi med handen på hjärtat och säger "the pledge of allegiance" (och jag kan det äntligen utantill!!!!!!)

I pledge allegiance
to the flag
of the United States of America,
and to the republic for which it stands,
one nation under God
,
indivisible,
with liberty and justice for all.

-
Inför varje sportevent lyssnar vi, med handen på hjärtat, till nationalsången. VARJE sportevent!

- Vi har en stor matsal där det finns 4 olika köer till olika maträtter, varje dag serverades det salladsbuffe, pizza, pommes, snacks, nachos, tacos osv.

- I speech class gör vi redovisningar cirka en gång i veckan, och det är något jag rekomenderar för alla, så sjukt nyttigt!

- Dagarna går sjukt snabbt, då varje lektion är 50 min lång, med 5 min raster

Allt jag kan komma på nu! :)


Kommentarer
Postat av: michan

haha ja det är annorlunda! kul med all mat! ;)

2012-01-21 @ 14:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0