track meet @ rocky

Hade min första tävling idag, var så fruktansvärt nervös, kunde inte sova natten innan haha. Men det gick bra, kom inte sist vilket var min stora rädsla haha, det var riktigt kul faktiskt. Fick en bra tid på 300m hurdles (häck), mycket bättre än jag trott! Efteråt unnade sig jag och Ashley en middag på los Agaves! bra dag! :)

100m sprint, sprang in i mål i mitten av tjejerna så det är jag nöjd med! :)

jag och Charol, från malaysia :)

jag är den oranga! :)

var så fruktansvärt trött mot slutet så min form är inte den bästa, men jag kom in i mål i alla fall! :) haha

bekräftelse

oh yeah, fick mitt report card och min idrottslärare skrev "good citizenship" som kommentar! Hur coolt är inte det! :) haha

fina tänder!

fick hem min tandställning igår! Är jätte taggad gör att fixa till tänderna :) Det är en onsynlig tandställning och behöver bara använda den i 5 månader!

såhär kommer mina tänder se ut om 5 månader! :) haha

Karibien 3/17 - 3/24 <3

Utanför flygplatsen i st. Thomas

Jag och Eric på båten påväg till st. John

och snabbt gick det!

snorkling varje dag!

jag och Ian på stranden

haha en av alla miljontals misslyckade hoppbilder

snorklig dag 2!¨

tog väldigt mycket bilder på stranden :)

hoppbild, hehe..

oh yeah! haha

karibisk kisse på stranden! :)

båt (skol) buss?

gick till en ny strand varje dag, mend den här var min favorit! :)

utsikt över cruise bay

hela familjen! :)

jag och Ian

trunk bay, en av de kändaste stränderna på ön!

snyggingar haha

Det här var kvällen vi gick ut och shoppade i cruise bay

Träffade en svensk på den här stranden! :)

jag och Eric!

yay lyckade hoppbilder! haha

Gick ner till stranden på kvällen för att se krabbor, såg inte en enda men hade kul ändå :)

haha mitt hår är iprincip vitt!!

mer snorkling!

karibien - del 2

haha man får ju underhålla sig på nått sätt :)

haha vi tvingade upp Ian!

en liten gångtur på stranden

hyrde dom här en dag!

palmer!!

hela familjen ute på middag!

sista dagen, påväg hem!

Var en underbar resa, med massor av sol och bad!

Snorkla i karibien - check

Hela dagen har spenderats på stranden, med mestadels fint väder :) hyrde även snorklingsutrustning och jag såg sköldpaddor, sjöstjärnor och en rocka! Bra dag!!

Laddar upp några bilder nu men största delen när jag kommer hem :)

Huset

Äntligen framme

Då var vi äntligen här, efter en lång resa! Vi körde upp till Chicago igår och checkade in på Hilton hotell på flygplatsen!!! Idag har vi flugit hela dagen, när vi var framme i grann ön väntade en taxi resa, båt resa, upphämtning av hyrbil och resa till huset. Det är så fruktansvärt fint här, man måste nästan uppleva det själv men slänger in lite bilder jag tagit. Imorgon bitti bär det av till stranden för sol, bad och snorkling :)

Nu åker vi!

Två timmar kvar! <3 har fortfarande inte packat klart.. hehe. Åker upp till Chicago ikväll och sover på hotell kopplat till flygplatsen för att sedan vakna upp klockan 3 på natten! Kommer ha med mig dator och iPod så får se om ett blogginlägg dyker upp under veckan, annars ses vi på lördag igen! :)

Tagga!!!!!

Packat och klart! Nästa i alla fall, har lite små saker att göra imorgon men sen åker vi! :) ligga på en strand i en hel vecka tackar jag verkligen inte nej till just nu.

väder

Jag följer vädret i karibien varenda sekund, och det ändras hela tiden! Igår stod det regn hela veckan, men nu ska det regna två dagar, "a few showers", och "occasional rain" vilket kan betyda regn på morgonen eller natten förhoppningsvis! :) Ska i alla fall bli upp till 30 grader, kommer bli grymt nice!

Här i east moline ska det bli 26 grader idag!! Jag, Ashley, Arvid och Felipe ska "frolfa" hehe, frisbie golf tror jag! Ska bli kul i alla fall. Igår blev jag solbränd på armarna under träningen, och idag ska det bli ännu varmare så solkrämen är nedpackad i väskan!

Två dagar kvar tills jag åker nu!! :D Och idag efter träningen ska jag, Quinn och min värdmamma gå på manikyr och pedikyr inför semestern! :)

roadtrip

Idag innan kolckan var tre hann jag besöka tre stater, Iowa, Wisconsin och Illinois såklart! Jag och min värdmamma lämnade huset klockan 8 på morgonen för en liten roadtrip. Var hur mysigt som helst! :) Vi åkte upp till en liten stad i norra illinois, med små antika affärer, där jag köpte ett par skor och solglasögon till semestern!

Testade också ett garnerat äpple, GOTT

Var mitt ute i ingenstans i Wisconsin

Sen åkte en amish förbi på sin häst!

Köpte cheese curds, vilket Wisconsin är känt för

Vi kom hem strax innan tre då det var dags för träning, andra dagen vi tränade utomhus på banan! Var 24 grader ute med stekande sol, riktigt härligt!

Haha jag och Ashley gjorde "bows" till track!

Sen taggar jag något grymt inför semestern!! Enligt väderprognosen ska det regna en stor del av veckan :((( Men jag hoppas dom har fel!
Köpte iaf dom här i måndags :)

Från victorias secret och hollister

vad är det för en dag, är det en vanligt dag, nej det är ingen vanlig dag för det är Felicias födelsedag hurra hurra hurra

Då var man äntligen 18!!! :) Glad att jag fått fira en födelsedag i USA, synd bara att det var den största födelsedagen!! men men :)

Fick en väldigt fin födelsedagssång och presentöppning i skype imorse!

Fick den här tröjan och örhängen från familjen! :)
fick den här tröjan från världens bästa jennifer!! :) + godis!! från familjen också!

Efter det åkte jag, quinn och värdmammis till djurparken!!! Där de flesta gick runt i t-shirt eller shorts, riktigt fint väder ute!

matade girafferna!! dom dräglade överallt så täckte mig så mycket som möjligt, haha!

Tack så jätte mycket för alla fina födelsedagskort!

140 dollar rikare! :)

tidigt födelsedags firande

Åh, har haft en underbar dag, sitter här med ett riktigt lyckorus :) Vaknade upp hemma hos Ashley imorse, därifrån åkte jag till tandläkaren för att kolla tänderna, sen vidare till gymmet med eric, arvid och felipe för 4 timmars gymmande/simning! :) Sen åkte jag hem och gjorde mig iordning snabbt för födelsedagsmiddagen vi hade ikväll!

världens finaste ♥

middag på olive garden

jag och arvid!

sötaste paret, breanna och connor! :)

arvid, jag och felipe

födelsedagstårta!!! :)

bästa överraskningen! äkta svensk prinsess tårta (vilket inte finns i usa, mina kompisar hade aldrig sett något liknande förut) som min världens bästa värdfamilj hade beställt och importerat in från chicago!!! :)

fick grymt fina presenter från kompisarna, victoria's secret handuk och solglasögon till semestern, kjol, kuvertväska, t-shirt från breannas framtida college, lotion, nagellack, och en litet kanin godesjur som inte är med på bilden!! :)

3.8.12

Inte hänt så mycket idag, tog bilder till yearbooken idag, och förhoppningsvis blev de bra! :) Efter det hade vi en kort träning med laget, efter det åkte jag arvid och felipe och gymmade. Efter det åkte vi hem till Arvid och blev bjudna på middag :)

haha var dom sista dom hämtade upp våra track kläder, så blev XL för oss!

Nu taggar jag till helgen! :) Imorgon ska vi hem till Ashley, lördag tandläkarn + gym, och efter det ska vi ha birthday dinner för mig! :) På söndag blir det mer firande!! :)

vet inte om länken kommer funka, men om den gör det så är det här killarnas talang från skönhetstövlingen! ;)
En till länk, med vinnarna för bästa talang!

UT Track

Fick våra track uniformer idag, för imorgon ska vi ta bilder till yearbooken! :)

Mr teen UT

Oförglömlig kväll!

Matt!

Felipe!

Felipe igen

Jag och arvid för finkläder

Varje deltagare fick svara på en fråga, detta var arvids.

- If you could be on the cover of any magazine, which one would you pick and why?
- "I would pick cosmo, cause then all the girls could look at my body."

Bilderna blev inte jätte bra, och jag hade inte med mig kameran efteråt då vi tog de flesta bilderna! Så förhoppningsvis får jag tag på fler bilder snart!

Men grymt kul var det iaf! :D synd att det är över!

Vårväder

aah älskar livet just nu!! :) 20 grader ute, jag och Eric körde hem från skolan med nedrullade fönster och t-shirts! Första showen av Mr. Teen UT var inför skolan och gick hur bra som helst :) nu är jag hemma och ska göra mig oordning för den andra showen ikväll, då quinn ska ta bilder! :)

haha våra Mr. teen UT t-shirts

Igår gick jag till "the Y" ett gym som vi har här i närheten där man kan gymma, simma, spela basket, volleyboll, pingis, biljard m.m. Visar sig att som utbytesstudent får man ett gratis medlemskap, winning! hehe :) så jag, Arvid och felipe ska gå dit varje tisdag, torsdag och lördag! :) kommer blir ett träningsfreak nu, haha men det är ganska roligt faktiskt :)

Everyone wants happiness, no one wants pain. But you can't make a rainbow, without a little rain.

Förlåt för att jag är sämst på att blogga... Känner att jag inte har något att skriva om, men ska försöka!
Har som vanligt haft fullt upp den här veckan, grymt mycket läxor/prov/inlämningar, träning varje dag, Mr teen UT träning varje morgon 7.30. Men jag klagar inte, jag älskar det! På tisdag är det äntligen dags för föreställningen, svart klänning är inköpt, t-shirts är beställda och killarna övar sin talang 24/7. Det är alltså en "skönhetstävling" för senior killarna på skolan, då de tävlar i finkläder, badkläder och talang inför hela skolan. Vi tjejer sponsrar killarna, (jag sponsrar Arvid) och vi ska gå ut med dom på scenen och i princip bara stå där för lite support, hehe. Sen har vi en intro dans för tjejerna och killarna, plus en pardans, vilket va har övat på varje morgon innan skolan! På tisdag smäller det, tar förhoppningsvis mycket bilder :)

Annars.....

Eric hämtade mig efter träningen i måndags, (han fick precis sitt körkort woopwoop) vi åkte och köpte glass i det fina vår vädret, sen satt vi på mitt rum och pratade och jag tvingade honom att sätta i mitt löshår :)

Tränar inför Mr teen UT!

I fredags var träningen inställd pga av snöstorm!!! Så jag och ashley åkte till köpcentret istället :) Senare under kvällen gick jag, ashley, abby, arvid, felipe och john på bio, såg project x, väldigt speciell film! hah sen badade vi i ashleys badtunna,, där jag spenderade natten! hemma hos ashley asså! :)

Lördag åt vi lunch med vår fina norska/svenska vän emma och hennes kompisar com går på ett annat high school i närheten, mums! Efter det blev det mer shopping, hittade en fotoautomat också! Kan vart de fulaste bilderna någonsin, haha men grymt roliga!

Ikväll kom ashley, abby, arvid och felipe hem till mig! Vi åt pizza, spelade pingis, kollade film m.m. :) har suttit i timmar på victoriassecret.com och letat bikinis till semestern. 13 dagar kvar nu, 4 skoldagar till springbreak, 7 dagar tills min 18 års dag, livet är rätt bra asså!

Hoppas ni har det bra där hemma! miss you