amerikaner

en intressant fakta är att i usa så är converse värsta punk grejen! När jag sa att varenda människa i sverige har på sig converse blev dom lite förvånade! haha, ganska konstigt faktiskt, med tanke på att det faktiskt kommer från usa!!

Jag bor i upper michigan, kallat the U.P (upper peninsula) och jag hoppas att jag efter 10 månader blir en riktig yooper, som dom kallar det! :) the yoopers har en speciell dialekt, och när vi hälsade på vänner i chicago sa de att min värdmamma hade mer "accent" än vad jag har! haha. Dom utalar ord som;
phone - phååne
dom säger alltid "ey" efter en mening
dom säger alltid "da"

"can you hand me da phååne ey?"

antar att det äe lite influenser från kanada!
haha I love it!





har även stött på en hel del konstiga frågor här borta, önskar att jag hade skrivit ner alla för det finns några riktigt roliga! Tre har jag lagt på minnet iaf, och två av dom kommer från min intelligenta värdsyster molly!
- Do you speak sweden? (random människa)
- Do you have small dogs in sweden?
- Do you have homework in sweden?

puss på henne asså! <3

Kommentarer
Postat av: Michan

haha vad kul! har hört kanadensisk accent i how i met your mother hah och fattar vad du menar med "phååne". det hade ju varit awesome ifall ni pratar så mkt;) ska bli så kul att höra dig sen! ;D

2011-09-03 @ 15:42:27
Postat av: felicia

haha åh det måste jag kolla på! haha :)

2011-09-06 @ 05:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0