Bishop Hill

Idag åkte jag och min värdmamma på ett litet äventyr till en stad cirka 45 minuter från east moline som heter bishop hill. Den var en liten svensk stad som var jätte gullig, gatorna hette "johnsson street", "svensson street" m.m. Tog massa bilder på det, förstår att det kanske inte är så kul för alla där hemma att se bilder på svensk mat (?!) men jag som inte sett det på 10 månader var överlycklig!!! :D

ett bageri, amerikans och svensk flagga såklart!

frukost, hehe

Vet inte om det ser så svenskt ut, men gulligt var det i alla fall!

Sen gick vill till en liten affär som hade allt man kan tänka sig!

Bland annat små lucior

svenska hits! haha

det var ett himla tjat om lutfisk... haha det är ju inte direkt som att det är värsta svenska grejen, eller? Jag har i alla fall aldrig smakat!

Fick såklart översätta för min värdmamma vad som stod på knapparna :)

dalahästar såklart! :)

en liten julbock!

lutfisk lotteri, what haha?!?!

svenskt kaffe!

och knäckebröd!

vi köpte hem lite godis

kaviar och limpa, hur gott som helst!!!!
Haha tvingade min värdmamma att äta kaviar men kan ju inte påstå att hon gillade det.... Imrogon ska vi leka fear factory och muta resten av barnen med pengar för att äta det, hehe



Kommentarer
Postat av: Hanna

Hejsan! Jag ska till andalusia, Illinois i år som utbytesstudent, det är väl jätte nära där du bor nu? om jag kollat kartor rätt haha :)

2012-05-11 @ 08:27:43
URL: http://hannaiusa.devote.se
Postat av: Michan

Haha kul med fear factor!!

2012-05-11 @ 15:39:01
Postat av: Anonym

Måste varit mysigt! Har inget minne av att du gillar kaviar??

2012-05-11 @ 21:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0