och så slog den till

hemlängtan - usch! Nu är den här, en månad har gått, och det känns.
Inte så att jag är ledsen jämt, men ofta. Idag bröt jag ihop i skolan, hoppas det blir en sån grej man kan skratta åt om ett år! haha. Pratade med mamma och pappa vilket gjorde situationen 1000 gånger bättre. Berättar även för min hostmom och resten av familjen hur jag känner, vilket känns grymt skönt. Ingenting är egentligen dåligt, familjen är BÄST, skolan går bra. Så varför är jag ledsen? Tanken av att jag inte kommer se min familj, vänner, älmhult, katedral, sverige, IKEA, allt. på 9 månader. det är så långt borta. det är svårt att bara släppa det. det är skrämmande. Men jag vet hur jag ska fixa det, jag har lärt mig det här. Det finns en såkallad "kurva" och det är väldigt vanligt att känna såhär, alla gör det. Det kommer gå upp och ner. Måste distrahera mig, det vet jag :) ska försöka komma in i en ny sport, en klubb osv. det kommer bli bra! Jag älskar det här, jag vill inte hem, men jag saknar er <3

Kommentarer
Postat av: neea

Pussgurka de kommer gå kanon och tänk som du skrev här.för några dagarsen att när du saknar de här hemma vet du vilka som betyder :-) bara till skriva på fb om du vill snacka så kan jag komma in på skype eller vad som :-) puss på dig! Älskar dig! :-)<3

2011-09-14 @ 07:59:11
Postat av: Sara

Det är helt okej att längta hem, men bara ibland ;) se nu till o leva o uppleva precis ALLT du vill! Det är nu du har chansen - ta den! :)

Superstolt över att du är så stark! Miss u, ha det bäst ! :)

2011-09-14 @ 16:36:29
Postat av: ellinor

katedral och IB saknar dig också!! men som jag har sagt innan, du är sjukt stark och så himla duktig!! önskar jag hade varit med dig och upplevt det du upplever, känns så himla häftigt! du klarar det, every rose has its thorn du vet <3

2011-09-14 @ 17:07:36
Postat av: Molly

Alla saknar dig tillbaka också, MEN som jag brukar säga. När du kommer tillbaka så kommer alla att finnas på exakt samma ställe som innan, vi försvinner ingenstans. Så njuuut bara njuuut. Men klart att man kommer ha hemlängtan ibland, när någonting känns jobbigt så blir det ofta så att man vill ha någon hemifrån som kan hjälpa en. Men det är tur att du har en sån bra familj och så bra kompisra där. Och som sagt, jag finns alltid här, och när du kommer hem kommer alla fortfarande finnas här. :) <3 Så tänk positivt. Även fast jag saknar dig så är jag såå himla glad att du har åkt! För din skull, du utvecklas som person och får värsta upplevelsen. Det här kommer du att bära med dig hela ditt liv. Älskar dig och hör av dig om du vill prata så ska jag hjälpa dig få bort din ångest :) <3

2011-09-15 @ 13:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0