first day of high school

Då var första skoldagen avklarad, och det var grymt bra. Asså, inte så att jag skaffade vänner för livet och det serverades glass på lektionerna, men det kommer bli bra!

Morgonen började med samling i idrottshallen, där rektorn pratade lite.
efter det gick vi till första lektionen, chours (kör), hade bara en introduktion där vi fyllde i lappar och hade genomgång på vad som skulle hända under terminen. men jag tror det kommer bli riktigt kul!

andra lektionen var algebra 2, en genomgång där med, känner redan nu att det kommer bli ett av mina svåraste ämnen... menmen

tredje lektionen var G I, (där man gör sina läxor) tydligen ganska strikt jämfört andra liknande lektioner, haha. inget prat, man får inte lämna klassrummet och vi gör olika prov emellanåt. egenterligen ganska basic, men striktare än jag trott!

fjärde lektionen (entrepenuership) blev jag utslängd från! haha, hade inte tidigare data kunskaper... :( så imorgon ska jag ha keramik istället, när man gör krukor av lera, haha!

femte lektionen hade jag idrott, genomgång..... så vet inte så mycket ännu, men det blir väll som vanlig idrott troligtvis!

sjätte lektionen, american history, det första läraren sa var att det kommer bli den svåraste lektionen vi någonsin kommer ta, woho... och han sa att vi måste hoppa på historia tåget..... haha, jag vill inte..., jag hatar historia! ellinor hjälp mig!

sjunde lektionen, var tvungen att byta min yearbook klass pga data kunskaper :( så valde teen cuisin istället, typ som hemkunskap. de första veckorna ska vi sy ett förkläde, sen resten av terminen blir det laga mat och äta! :)

för övrigt så älskar jag skolan, den är ganska liten så det var inget problem att hitta till lektionerna, enda problemet är att vi bara har fem minuter mellan varje klass... och jag kan fortfarande inte öppna mitt skåp! haha. frågade lärare och radom elever som gick förbi, så nu kan väll halva skolan  min kod... haha. fast jag blir bättre för varje gång, snart går det nog! :)


haha pigga och glada klockan sju på morgonen! :)


haha en bild på min luch påse, tyckte den var typisk amerikansk....

Kommentarer
Postat av: michan

wow vad häftigt att du är igång med skolan! :D kul att det gått så bra!! Vadå inte tillräckligt med datakunskaper?? Vad var det du inte kunde? Men de nya ämnena låter ju faktiskt roligare ;)

2011-09-07 @ 01:28:50
Postat av: felicia

yay! :) måste ha tagit en klass kallat "info tech" för att kunna läsa dom ämnena :(

2011-09-07 @ 05:20:45
Postat av: Jennifer

Det låter jätte bra felicia :) Det låter som att du smälter in bra :) love you <3

2011-09-07 @ 06:57:18
Postat av: mammi

Låter kul! Kommer bli jättebra, bara två pluggämnen, matte och historia, så det blir nog lugnt :)

2011-09-07 @ 09:29:25
Postat av: JoachimT

Aww.. Sounds like your going to have fun even though you couldn't take all the classes you wanted! :)

2011-09-07 @ 13:01:06
Postat av: Anonym

de låter ju superduper skojj! så du ska bli en liten köksmästare som jag! :D åå så skojj! Tror du kommer klara skolan kanon och snart lyckas du nog öppna skåpet får vi hoppas på! :D Puss på dig! :D <3

2011-09-07 @ 20:47:28
Postat av: neis

de va av mig, missade skriva de ;) :)

2011-09-07 @ 20:48:47
Postat av: Molly

Det låter asbra hörru. Fatta HIGH SCHOOOL! Åh avis!! love you <3

2011-09-08 @ 00:04:08
Postat av: Pappa

Kul att skolan funkar bra! Vad fick du i lunchpåsen? Chips och godis?

2011-09-08 @ 18:42:29
Postat av: felicia

ja schemat är bra, har ändrat några lektioner! :)

hahah typ, macka, scnacks och cola! :D

2011-09-08 @ 22:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0