resan till usa

sitter här i sängen på mitt rum! klockan är snart 8 på morgonen och jag har varit vaken ett tag, klarvaken! kanske lika bra att det är tennis träning om en timme! :) Andrew är tennis tränaren, han var här igår så honom har jag hunnit träffa! Han och molly satt i mitt rum och pratade medans jag packade upp lite! :) har fått två rum att välja mellan (eftersom elena inte har kommit ännu), tror jag har bestämmt mig men jag har ju till den 20e, haha så regina sa att jag kunde test sova båda. ska visa bilder på dom så ni kan hjälpa mig välja!!! :) (det jag sitter i nu har ju faktiskt en tv.....)

Gårdagen åkte vi hemmifrån 03.00, fick säga hejdå till mamma redan hemma, och usch vad jobbigt det var! Väl framme vid kastrup gick tiden snabbt, pågrund av problem vid incheckningen blev vi försenade, det blev ett kort hejdå till pappa och michanför att sedan springa genom kastrup för att hinna med planet! hade inte tid attt gråta, så fick hålla det inomm ig, och det satt som en klump i halsen hela resan. Mitt i stressen lyckades jag tappa bort min kofta också! :( villket resulterade i en förkylning i det iskalla planet!

I London mötte jag upp de andra svenskarna (efter att ha flugit tilsammans med ett gäng danksar) och det va rktigt skönt att äntligen förstå vad någon sa! haha... Planet från London var 1,5 timmar försenat vilket resulterade i en hel del stress i chicago där vi nu själva fick leta oss fram.

Väl framme i marquette släppte all nervositet och alla klumpar i magen och halsen! Det var så underbart! Dom kom springandes och hälsade på mig, och konversationen flöt på! :)

Efter bilresan hem blev det husvisning, mat, dusch, och en massa snack! La mig inte fören 1, då jaf somnade ganska så snabbt! :)

well, nu blir det tennisträning, där även dom andra utbytesstudenterna kommer vara med! (och andrew ska ta med ett tennis rack till mig, och efter träningen ska vi gå shoeshopping! :) haha


kastrup!

på kastrup!

STS- studenter i London!

dom här fick jag spendera min resa med!.. haha


mums...

fick äntligen träffa min värdfamilj! :)

Raquel - min kontaktperson! :)

raquels dotter, helena från brazilien, jag, kirstine från danmark och molly! :)

Kommentarer
Postat av: Michan

Åh vad bra det låter!! Kul att du ska spela tennis redan idag! Lycka till! :D och kul att du träffat tränaren och de andra utbytisarna :)

2011-08-10 @ 14:55:50
Postat av: Jennifer

Gud vad bra allt låter :) Är så glad att allt gått bra och att du är på plats och allt. Fan vad roligt med Tennis :D hahaha. Hoppas vi hörs snart. älskar dig <3

2011-08-10 @ 20:05:42
Postat av: mamma

Så det blev tennis idag, och du har redan träffat tränaren! Fattar inte hur du orkar men du är väl helt speedad;) Skönt att du har blivit så väl omhändertagen redan. Ska bli spännande att se bilder på rummen! Love you

2011-08-10 @ 21:03:47
Postat av: Molly

Allt låter underbart. Helt galet! För 2 dagar sen satt du hemma i småland och snackade i telen med mig! Haha måste kännas som år sen. Men allt låter iaf jättebra! Gud vad kul det är att läsa om allt! Och bra att du bloggar. Även ifall det känns jobbigt nu att blogga så kommer du tacka dig själv senare! :) då kommer du ju ihåg mer. Puss på dig <3

2011-08-10 @ 21:19:30
Postat av: Molly

Juste, känns askonstigt att läsa sitt namn, hahaha känns som att jag är där nästan! haha eller snarare att jag typ fått minnesförlust för att jag inte kommer ihåg något av det du skriver ( koinstigt eftersom jag inte är där..... ). Oj vad flummigt allting blev nu, men jaaa, te quiero! :))

2011-08-10 @ 21:26:40
Postat av: felicia

tack så mycket för alla fina kommentarer! det värmer :) puss på er! <3 allting känns jätte bra! 10000 gånger bättre än man någonsin vågat hoppas!

2011-08-12 @ 16:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0